Thursday 8 December 2011

Deel 8 - Die sewevoudige seën van die Gees


1.    Die gawe van die Gees

Hand 2:38 En Petrus sê vir hulle: Bekeer julle, en laat elkeen van julle gedoop word in die Naam van Jesus Christus tot vergewing van sondes, en julle sal die gawe van die Heilige Gees ontvang.

Die Gees is ‘n geskenk van die Vader aan die Kerk, en sonder enige twyfel, aan elke gelowige, volgens die belofte van Jesus in Hand 1:8.  Hierdie belofte was vervul op die dag van Pinkster.  Dit is ‘n historiese feit.

Die Heilige Gees was gegee, soos die erfdeel gegee was aan Abraham en Israel, as ‘n geskenk aan Sy volk.  Al het God aan Israel die hele erfdeel gegee op een oomblik, sê Moses,

Deu 11:24 Elke plek waar julle voetsool op trap, sal aan julle behoort…

Hoe kon Moses dit sê as hulle reeds hierdie goddelike gawe ontvang het?  Ons moet ‘n onderskeid tref tussen erfdeel en besitting.  Die erfdeel is alles wat God reeds aan Israel gegee het, en die besitting is dit wat hulle in besit neem.

Dit geld ook so wanneer dit kom by die gawe van die Heilige Gees.  God het Hom reeds vir ons gegee en kan Hom nie weer aan ons gee nie.  In dieselfde sin moet ons hierdie erfdeel ons eie maak. 

Die geskenk van saligheid word eers persoonlik ons eie wanneer ons dit aanneem.  Ons neem dit aan deur geloof.

Gal 3:2 Dit alleen wil ek van julle weet: het julle die Gees ontvang uit die werke van die wet of uit die prediking van die geloof?

Gal 3:14 sodat die seën van Abraham na die heidene kan kom in Christus Jesus, en dat ons die belofte van die Gees deur die geloof kan ontvang.

2.    Die seël van die Gees

Ef 1:13 in wie julle ook, nadat julle die woord van die waarheid, die evangelie van julle redding, gehoor het, in wie julle, nadat julle ook geglo het, verseël is met die Heilige Gees van die belofte,

Ef 4:30 En bedroef nie die Heilige Gees van God nie, deur wie julle verseël is tot die dag van verlossing.

Ons is verseël deur Hom wie die gawe is en die seël.  Efese was a hawestad wat ‘n groot hout industrie gehad het.  Handelaars het hout gekoop wat dan met die rivier af gedryf het na hul eindbestemming.  Om seker te maar watter hout aan hulle behoort het hulle ‘n seël daarop geplaas wat ‘n bewys was dat hulle die eienaars is tot op die dag wat hulle dit kom opeis.

In hierdie sin word die seël gebruik, nie om klem te lê op die oorspronklike effek van verlossing nie, maar op die finale aspek, die verheerliking van ons liggame. Omdat hierdie dag nog nie aangebreek het nie, dra elke kind van God die seël, wat daarop wys dat hy God se eiendom is.



3.   Die inwoning van die Gees

1 Kor 3:16 Weet julle nie dat julle 'n tempel van God is en die Gees van God in julle woon nie?

Joh 14:17 die Gees van die waarheid wat die wêreld nie kan ontvang nie, omdat dit Hom nie sien en Hom nie ken nie; maar julle ken Hom, omdat Hy by julle bly en in julle sal wees.

Jesus sê vir dissipels dat die Gees by hulle en in hulle sal wees.  Maw die Gees was nog nie in hulle nie.  Die Heilige Gees het in die Ou Testament oor God se mense gekom vir spesifieke take, maar dan het Hy hulle verlaat.  Die Gees het nie in hulle gewoon soos onder die Nuwe verbond nie.

In die Nuwe Testament het die gelowige die Gees van aanneming ontvang (Rom 8:15) sodat sy liggaam die permanente woning van die inwonende Gees kan word.  Dit hang nie af van jou geestelike vlak of karakter nie.  Ons weet in watter toestand die gemeente van Korinthe was, maar Paulus bemoedig hulle om die inwonende Gees te soek.

Paulus gee ook geen aanduiding of waarskuwing dat die Gees hulle kan verlaat nie.  Ons kan Hom bedroef en Sy stem in ons lewens stil maak deur ons sonde, maar ons kan Hom nie uit ons lewens verloor nie.  God maak ons sy eie deur die inwoning van Sy eie Gees.

4.    Die Gees as onderpand

2 Kor 1:22 wat ons ook verseël het en die Gees as onderpand in ons harte gegee het.

Ef 1:14 (die Heilige Gees van die belofte) wat die onderpand is van ons erfdeel om sy eiendom te verlos tot lof van sy heerlikheid.

Die Heilige Gees is die deposito of die waarborg van ons erfdeel.  Sy teenwoordigheid in ons is ‘n voorsmaak van dit wat kom.  Hoe vereikend ons erfaring mag wees in die Heilige Gees, lê die grootste seën vir ons nog voor.  Vir ‘n gelowige lê die beste in die toekoms.

5.    Die Salwing van die Gees

2 Kor 1:21 Maar Hy wat ons saam met julle bevestig in Christus en ons gesalf het, is God,

Salwing beteken om eenkant geplaas te word vir diens.  Ons sien dat verskeie objekte gesalf was, wat gebruik was in aanbidding (Eks 30:26-29).  In die Ou Testament, was priesters, konings en profete gesalf vir die bediening wat aan hulle verleen is.

Met Jesus was die salwing nie fisies nie, maar dit het direk gekom vanaf die Heilige Gees (Luk 4:18; Hand 10:38).  Hy was afgesonder vir die bediening van Priester, Koning en Profeet.  Diegene wat deur Hom gered is, is ook afgesonder as konings en priesters (1 Pet 2:5, 9) en het ook ‘n geestelike salwing ontvang by die Gees van aanneming in hulle harte.

1 Joh 2:20 En julle het die salwing van die Heilige en weet alles.

1 Joh 2:27 En die salwing wat julle van Hom ontvang het, bly in julle, en julle het nie nodig dat iemand julle leer nie; maar soos dieselfde salwing julle aangaande alles leer, so is dit ook waar en geen leuen nie; en soos dié julle geleer het, so moet julle in Hom bly.

Ons kan egter ook wegvlug van ons verantwoordelikhede soos Saul wat weggekruip het, alhoewel hy ‘n koninklike salwing ontvang het.


     6.  Die volheid van die Gees


Ef 5:18 Moenie dronk word van wyn nie--daarin is losbandigheid; maar word met die Gees vervul.

Aangesien die Heilige Gees ‘n persoon is, kan ons nie minder as Sy persoon en die volheid wat Hy verteenwoordig ontvang nie.  Die volheid van die Gees word aan die gelowige gegee aan die begin van sy nuwe lewe, soos ons lees in

Joh 3:34 …want God gee Hom die Gees nie met mate nie.

Die gelowige word opgeroep om tot hierdie volheid te lewe.  Dit is die erfdeel wat jy het.  Nou dat jy ryk geword het, lewe ryk!  Maak die rykdom deel van jou leefstyl.  Ongelukkig is dit moontlik om ‘n Christen te wees sonder om die praktiese volheid van die Gees te proe of te reflekteer in sy lewe.  Jou ewige saligheid word nie daardeur verander nie, maar sal baie areas van jou lewe beïnvloed.

Dit is moontlik vir ‘n gelowige om te lewe en te sterwe en hemel toe te gaan, sonder om ooit die volheid van die Gees te ken.  Jy moet die Gees toelaat om jou te lei.  Om vervul te wees met die Heilige Gees beteken om die Hom toe te laat om elke aspek van jou lewe te vul.


     7.  Die doping van die Gees


Elkeen van die vorige gawes kom van die Heilige Gees alleen.  Die doping van die Gees is nie die gawe of die seël of die inwoning of die salwing of die volheid nie, al het dit alles saam in die wêreld gekom en word dit met mekaar geassosieër.

‘n Kind kom nie in die wêreld in soortgelyke spaar dele nie.  Hy sal ‘n monster wees as ons sê sy kop loop, of sy voete dink, of sy lewer haal asem.  Elke deel het sy plek, en daar is plek vir alles.

Vir 'n meer intense studie rondom die onderwerp, "die doping met die Heilige Gees" - klik hier ---> DIE DOPING MET DIE HEILIGE GEES

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

VIDEO'S

EWIGE SALIGHEID - INLEIDING (VIDEO)


EWIGE SALIGHEID - DEEL 1 (VIDEO)


ALLES OOR VAL IN DIE GEES

Ons kyk na wat die Bybel sê oor die verskynsel van val in die Gees in DEEL 1 en wat die oorsprong is daarvan in DEEL 2.

Hierdie DVD is gratis vir diegene wat in Rustenburg bly. Kontak my gerus. Buite Rustenburg R60 plus posgelde.

DIE INLEIDING TOT DIE OPENBARING - DVD REEKS

Hierdie DVD reeks is 'n moet as jy die boek Openbaring graag beter wil verstaan. Dit gaan jou ook help om die Bybel reg te lees en te verstaan.

1 DVD vir R60 of al 5 DVD's teen R200

Kontak my by 082 784 3288